Sõpruse kodukuulekuse võistluse juhend

Eesmärk
Kuulekusvõistluse eesmärgiks on valmistada ette noorkoeri võistlusteks ja testida igale koerale
vajalikke baaskuulekusoskusi:
● Ligipääsetavus – kas koer suudab tulevikus ignoreerida võõraid inimesi/kohtunikku/rajameeskonda ja saab
hakkama ka autasustamistel?
● Püsivus – kas koer suudab tulevikus paigal püsida?
● Juurdetulek – kas koer suudab tulevikus võistlusolukorras omaniku juurde tulla?
● Rihmas kõndimine – kas koer suudab tulevikus võistlusolukorras omanikuga kontakti hoida,
platsile minna ja platsilt väljuda kontaktis omanikuga?
● Ahvatluste rada – kas koer suudab tulevikus ignoreerida maiuseid/mänguasju (nt agilityraja
finišis olevaid preemiaid)?
● Seismine – kas kohtunikel on võimalik tulevikus koera mõõta, kiipi kontrollida vms?
Hindamine
Kuulekusosa koosneb kuuest ülesandest, iga ülesanne annab maksimaalselt 10 punkti, seega on
saadav maksimaalne punktisumma 60.
Koeraga on lubatud piiramatult rääkida, kiita jne. Hinnet alandavad pingul rihm, rihmast tõmbamine,
nuuskimine, ja ahvatluste haaramine, kohtuniku peale haukumine või -hüppamine.
Algklassis on lubatud kõikide harjutuste ajal hoida maiust käes (koera maiusega peibutada).
Edasijõudnute klassis ei ole lubatud maiust käes hoida/koera maiusega peibutada, v.a seismise harjutusel, kuid on
lubatud koera premeerida ka ülesannete ajal.
Sooritusjuhend
Algajate klass
- Ligipääsetavus
Koer istub, seisab või lamab rahulikult koerajuhi läheduses. Kohtunik kõnnib ringi ümber
võistluspaari. Hinnet alandab kohtuniku peale hüppamine, haukumine jne. - Püsivus
Koerajuht paneb koera omal valikul kas istuma, seisma või lamama ning liigub seisma koera
ette. Koer peab püsima vähemalt 5 sekundit. - Juurdetulek
Koerajuht jätab koera püsima vabalt valitud asendisse ning eemaldub vähemalt 5 sammu
kaugusele ning kutsub koera. Stardis võib kasutada abilist ja koerale võib vajadusel rihma
külge jätta. - Rihmas kõndimine
Koerajuht liigub rihmastatud koeraga 5-7 sammu otse, seejärel pöörab ümber ja liigub 5-7
sammu otse, tagasi harjutuse alguspunkti. Skeemi ei pea meeles pidama, kohtunik juhendab.
Hinnet alandab pingul rihm, rihmast tõmbamine või nuuskimine. - Ahvatluste rada
Koerajuht liigub ahvatluste raja alguspunktist lõpp-punkti (mõlemad on tähistatud
koonusega). Hinnet alandab pingul rihm, nuuskimine, ahvatluse haaramine. Ahvatlustena
võivad rajal olla maiused või mänguasjad. Maiused on pandud karpi nii, et koer nendeni ei
pääse. - Seismine
Koerajuht paneb koera seisma (võib kasutada maiusega peibutamist) vähemalt kolmeks
sekundiks.
Edasijõudnute klass
- Ligipääsetavus
Koer istub, seisab või lamab rahulikult koerajuhi läheduses. Kohtunik läheneb võistluspaarile
ning surub koerajuhil kätt. Hinnet alandab kohtuniku peale hüppamine, haukumine jne. - Püsivus
Koerajuht paneb koera omal valikul kas istuma, seisma või lamama ning eemaldub koerast
vähemalt 10 sammu, seejärel pöörab ringi ja kohtuniku loal liigub tagasi koera juurde. - Juurdetulek
Koerajuht jätab koera püsima vabalt valitud asendisse, eemaldab koeralt rihma (rihma võib
jätta kätte/panna taskusse) ning seejärel eemaldub vähemalt 10 sammu kaugusele ning
kohtuniku loal kutsub koera enda juurde, seejärel rihmastab koera. Stardis ei ole lubatud
kasutada abilist. - Rihmas kõndimine
Koerajuht liigub rihmastatud koeraga 5-7 sammu otse, seejärel pöörab paremale, liigub 5-7
sammu, pöörab vasakule ja liigub 5-7 sammu, pöörab ümber ja liigub tagasi harjutuse
alguspunkti. Skeemi ei pea meeles pidama, kohtunik juhendab. Hinnet alandab pingul rihm,
rihmast tõmbamine või nuuskimine. - Ahvatluste rada
Koerajuht liigub ahvatluste raja alguspunktist lõpp-punkti (mõlemad on tähistatud
koonusega). Hinnet alandab pingul rihm, nuuskimine, ahvatluse haaramine. Ahvatlustena
võivad rajal olla maiused või mänguasjad. Maiused on pandud karpi nii, et koer nendeni ei
pääse. - Seismine
Koerajuht paneb koera seisma kohtuniku ette (võib kasutada maiusega peibutamist)
vähemalt viieks sekundiks. Kohtunik puudutab koera.
Küsimuste korral kirjuta katariina@koertekoolsoprus.ee