Miks me ei lase alati koertekooli tunnis koeri kokku?

Koertekoolis ei lasta iga tund koeri omavahel kokku mitmel põhjusel:

  1. Ohutus – Isegi sõbralikud koerad võivad uues keskkonnas või stressi all reageerida ettearvamatult. Konfliktid võivad kiiresti tekkida.
  2. Fookus omanikul – Kui koerad saavad omavahel mängida, on neil raskem keskenduda omaniku juhistele ja õppimisele.
  3. Erinevad iseloomud ja kogemused – Kõik koerad pole võrdselt sotsialiseeritud. Mõni võib karta teisi koeri, samas kui mõni võib olla liiga pealetükkiv.
  4. Õige sotsialiseerimise õpetamine – Koerte koolis õpetatakse koeri käituma rahulikult ja viisakalt teiste läheduses, mitte lihtsalt üksteisega mängima.

Enamik koeraomanikke tahab, et nende koer oskaks rahulikult ja viisakalt käituda nii teiste koerte kui ka inimeste läheduses. Kui koer harjub juba kutsikapõlvest peale sellega, et iga teine koer tähendab mängu või suhtlemist, võib see tulevikus tekitada suuri probleeme.

Selline koer:
🔹 Ei suuda jalutuskäikudel rahulikuks jääda, vaid tirib rihma otsas teise koera poole.
🔹 Ignoreerib omaniku käsklusi, sest teised koerad on tema jaoks alati põnevamad.
🔹 Ei oska oma emotsioone kontrollida, mis võib viia ka liigse erutuse, hüppamise või isegi pealetükkiva käitumiseni.
🔹 Võib sattuda konflikti, sest mitte iga koer ei taha mängida või suhelda.

Kuidas siis sotsialiseerida õigesti?
  • Rahulik lähenemine – Koerad harjutavad üksteise läheduses viibimist, ilma et nad peaksid kohe suhtlema.
  • Omaniku kontroll ja juhendamine – Omanik suunab koera käitumist, premeerides rahulikkust ja sobivat käitumist.
  • Järk-järguline tutvustamine – Kui koerad saavad tuttavamaks ja suudavad rahulikult koos olla, võib vajadusel lubada lühikesi ja kontrollitud suhtlusi.

Seega on koertekoolis oluline, et sotsialiseerimine toimuks kontrollitud viisil, mis õpetab koerale, et teised koerad võivad olla osa keskkonnast ilma, et see tähendaks alati mängu ja elevust.

Similar Posts